پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182705
سخنگوي دولت در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد:
هنر دولت اين بود که تورم 40 درصدي را به 14 درصد رساند
تاریخ انتشار : 1394/06/06 23:19:28
نمایش : 1219
سخنگوي دولت گفت: دولت با کمتر از 24 ميليارد دلار نفتي کشور را اداره مي‌کند و شما مي‌دانيد سختي بر ما حاکم است، بنابراين اميدواريم به ياري خداوند تحريم‌ها شکسته شود و در همين راستا بايد با برنامه‌ريزي اقدامات را انجام دهيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس محمدباقر نوبخت ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌‌هاي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي اظهار داشت: هر سال با فرارسيدن سالروز شهادت دو شهيد اسوه و خدوم انقلاب اسلامي، شهيدان رجايي و باهنر فرصتي فراهم مي‌شود تا نسبت به ظلمي که به جمهوري اسلامي ايران وارد شد و خدماتي که فرزندان انقلاب در ساختار دولت ارائه مي‌کنند، گزارشي به مردم از سوي خادمان خود ارائه شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ادامه داد: هفته دولت امسال همزمان با يک رخداد بزرگ اسلامي يعني سالروز ولادت امام رضا(ع) مصادف شد که اين تقارن هفته دولت را پربرکت‌تر نسبت به سال‌هاي گذشته قرار داد.

وي خاطرنشان کرد: امسال هفته دولت در شرايطي برگزار مي‌شود که دولتمردان دولت يازدهم نيمه دوم دوره خدمتي خود را آغاز کرده‌اند.

اين مسئول تصريح کرد: از نظر منافقان ترور شهيد مطهري و مفتح اقداماتي بود که از سوي بدخواهان انقلاب طراحي شد تا مغز انقلاب را مورد هدف قرار دهند.

نوبخت با اشاره به اينکه سپس منافقان به سراغ زبان‌هاي انقلاب يعني ائمه جمعه رفتند، اضافه کرد: همه آنچه را که منافقان در طول هفته‌ها رشته کرده بودند، ائمه جمعه آنها را نابود مي‌کردند، بنابراين طرح ترور ائمه جمعه از سوي منافقان انجام شد.

سخنگوي دولت با بيان اينکه سپس آنها طرح قطع دستان انقلاب را کشيدند، تأکيد کرد: ترور شهيد باهنر و رجايي به زعم آنان ترور دست‌هاي انقلاب بود.

نوبخت عنوان کرد: در مرحله بعدي به سراغ قطع انگشتان انقلاب رفتند که ترور افراد حزب‌اللهي و افرادي بود که براساس ظاهر و چهره مذهبي ترور مي‌شدند.

وي با بيان اينکه با تقديم هزاران شهيد، نظام اسلامي توانست اين هجمه‌‌ها را پشت سر بگذارد، تبيين کرد: امروز مي‌بينيد که منطقه در چه شرايطي قرار دارد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يادآور شد: اين امر نشان مي‌دهد نظامي که بر پايه حق قرار گيرد پيروز مي‌شود، همانگونه که در برابر 6 قدرت جهاني، نظام جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

سخنگوي دولت با بيان اينکه در مديريت اين دولت يک روحاني حوزه، دانشگاه و ارادتمند رهبري قرار دارد که پرچمدار دولت شده است، متذکر شد: دولتمردان از سال 1392 فعاليت خود را آغاز کردند و در ابتداي راه مشکلات اقتصادي فراوان وجود داشت با وجود نرخ تورم بيش از 40 درصدي که دولت در همان ابتدا به اين دليل که مي‌دانست اکثر مشکلات ناشي از تحريم‌هاست در همين راستا تلاش خود را براي رفع مشکلات اقتصادي به کار بست.

نوبخت تشريح کرد: مقام معظم رهبري نيز در ديدار امسال با دولتمردان فرمودند تلاش اين دولت در چنين شرايطي که اقتصاد را تحويل گرفت قابل تأييد است که موفق شد شرايط بي‌ثبات را ثبات ببخشد.

وي افزود: يکي از اين نقاط ثابت ماندن نسبي نرخ ارز بود و مقام معظم رهبري در بيانات خود اين اقدام دولت را در مهار تورم اقدامي مثبت مورد تأکيد قرار دادند و البته فرمودند اين تورم زير 14 درصد نيز قابل قبول نيست.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خاطرنشان کرد: هنر ما تا اينجا اين بوده است که تورم بالاي 40 درصد را به 14 درصد برسانيم و حرف مردم نيز به‌حق است که بايد مشکلات اقتصادي حل شود و به همين دليل تک نرخي کردن تورم را در دو سال آينده جزو اهداف خود قرار داده‌ايم.

نوبخت ادامه داد: دولت تلاش مي‌کند رشد اقتصادي را به 8 درصد برساند تا مردم اين کاهش تورم را در سفره زندگي خود احساس کنند و در نهايت فرصت‌هاي جديد شغلي ايجاد شود.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري نيز بر اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت تأييد و ابراز خرسندي کردند، بيان کرد: اين يک قدم رو به جلو توسط دولت محسوب مي‌شود که در سال‌هاي آينده نيز دنبال مي‌شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با اشاره به اينکه دولت يازدهم بايد با اين رشد 3 درصد اقتصادي براي 800 هزار نفر جديد که وارد بازار کار شده‌ بودند، شغل ايجاد مي‌کرد، گفت: ما براي 700 هزار نفر فرصت شغلي ايجاد کرديم، اما باز هم براي 100 نفر ديگر ايجاد فرصت شغلي لازم است.

نوبخت اضافه کرد: ما از اين تحول اقتصادي توانستيم در مذاکرات هسته‌اي سود ببريم، ملت ايران ملتي بزرگ است، بنابراين دشمنان هرگز نمي‌توانند موضوعي را بر ما تحميل کنند و ديديد که آنها نيز از سوي کنگره خود تحقير شدند.

وي افزود: دو سال نخست دولت با اين فراز و فرود نيز گذشت، شما مي‌دانيد تحولات اقتصادي هرچند کُند در شرايطي رخ داد که قيمت نفت اکنون به حدود 40 دلار رسيده است.

سخنگوي دولت تصريح کرد: دولت با کمتر از 24 ميليارد دلار نفتي کشور را اداره مي‌کند و شما مي‌دانيد که سختي بر ما حاکم است، بنابراين اميدواريم به ياري خداوند تحريم‌ها شکسته شود و در همين راستا بايد با برنامه‌ريزي اقدامات را انجام دهيم.

اين مسئول عنوان کرد: اکنون ماه‌هاي پاياني برنامه پنجم است و بايد براي شرايط بعد از تحريم، برنامه ششم را آغاز کنيم، شما نيز بايد مطلع باشيد که تصميم داريم ابتدا رشد 8 درصد سالانه اقتصاد را با داشتن منابع پيش ببريم.

نوبخت با تأکيد بر اينکه بخش قابل توجهي از منابع مالي ما صرف پرداخت حقوق و دستمزد مي‌شود، گفت: امسال 38 هزار نفر را استخدام کرديم.

وي با بيان اينکه قوانين مجلس را به عنوان فصل‌الخطاب مي‌پذيريم، افزود: ما بايد اين رشد 8 درصدي اقتصادي را داشته باشيم، همچنين سازمان مديريت بايد بودجه سال آينده را تا 15 آذرماه تقديم مجلس کند و امسال نيز اين کار را انجام خواهيم داد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تأکيد کرد: بين 800 تا 163 هزار ميليارد تومان منابع داريم که بايد بخشي را با بهره‌وري اجرا کنيم تا به رشد اقتصادي 8 درصد برسيم.

سخنگوي دولت با بيان اينکه دولت سه هدف مهم را دنبال مي‌کند، گفت: ابتدا تکميل طرح‌هاي بالاي 80 درصد پيشرفت است، سپس طرح‌هايي که به توازن منطقه‌اي کمک مي‌کند و در نهايت طرح‌هايي که مي‌تواند طرح‌هاي ديگر را تکميل کند.

نوبخت با بيان اينکه از هم‌اکنون بايد تا 6 سال آينده بر روي چند موضوع تمرکز کنيم،‌ تصريح کرد: آب موضوع نخست است، موضوع محيط زيست، صندوق‌هاي بازنشستگي، نفت، ميادين، آب‌هاي مرزي،‌ صنعت گردشگري،‌ معادن و مکان‌هاي خاص از ديگر موضوعات بسيار مهم کشور هستند.

وي در ادامه چنين توضيح داد: براي محور البرز، زاگرس، مکران و سواحل جنوب و محور شرق به دنبال برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات مهمي هستيم؛ همچنين توجه ويژه به وضعيت حاشيه‌نشيني شهر مشهد داريم و اين امر در حالي است که اين وضعيت براي يک ميليون حاشيه‌نشين مشهد قابل قبول نيست.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در پايان با اشاره به اينکه تا پايان امسال بايد 23 طرح بزرگ را در خراسان رضوي افتتاح کنيم،‌ گفت: اين دولت در دو سال آينده وظايف بزرگي دارد، بنابراين بايد اين پرچم را با ايجاد اميد، همدلي و همزباني به سر منزل مقصود برسانيم و رضايت خداوند را به دست بياوريم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html